Backup MS Outlook – kopiera två så kallad .pst filer
Den ena heter outlook.pst
, som inkluderar alla dina Outlook mappar med E-post, Kalender, Kontakter, Uppgifter m.m. och den andra archive.pst
som innehåller arkiverade meddelande från Outlook. När du arkiverar ett meddelande så flyttar du det från outlook.pst
till archive.pst
, därför är arkivering ingen backup av MS Outlook, det är en arkivering av gammal data i Outlook, mest för att outlook.pst inte skall bli så stor.
Backup MS Outlook:
Kopiera dessa två filer outlook.pst
och archive.pst
.
Kopiera det helst till en Cloud ifall datorn blir stulen eller går sönder så har du data kvar.
Min fil outlook.pst
är ofta större än 900 MB.
Kom ihåg att ”Microsoft Outlook” och ”Outlook Express” är helt olika program.
Blanda inte ihop dem.
Data sparas i en Personal Folder File .pst
t.ex. outlook.pst
.
Du kan enkelt lokalisera filerna i Outlook 2007 genom att följa stegen nedan.
- Gå till Huvud Menyn av Outlook 2007, Klicka på Arkiv och välj Datafilshantering.
ELLER - Klicka på verktyg menyn och välja kontoinställningar från rullgardins menyn.
- Klicka på fliken Datafiler. Du kanske har en fil eller fler datafiler. Detta är Datafilerna, där du har din e-post, uppgifter, kalender mm.
- Klicka på Öppna mapp ikonen. Windows Explorer kommer öppnas automatiskt och du kommer till platsen där filerna ligger.
- Stäng Outlook.
Nu kan du kopiera filerna till vilken lagringsmedia du vill. Kom ihåg att Outlook måste vara stängd innan du gör backup av filerna.