Det går inte att spara lösenordet för inkommande e-post.
Den förklaringar som jag hittat är att ”checksummor” blivit fel i Windows register över inställningar. Det är alltså inte ett fel i servern och det är inte fel lösenord som är sparat i inställningarna för Outlook utan det är Windows som tror att det är fel lösenord.
Det finns två bra metoder att kringgå detta problem:
- Metod 1 – byt lösenord för tjänsten, kontakta leverantören och be dem ändra tex lösenordet för ingående e-post om det är här problemet uppstår. När det nya lösenordet sparas skapas en ny checksumma som förhoppningsvis stämmer.
- Metod 2 – byt e-postklient, rekommenderar Mozilla Thunderbird
- Metod 3 – Microsoft har ett eget förslag på lösning men inget jag rekommenderar, möjligen om det är andra problem som inte går att lösa kan man följa denna anvisning:
https://support.office.com/en-us/article/Repair-Outlook-Data-Files-pst-and-ost-25663BC3-11EC-4412-86C4-60458AFC5253?ui=en-US&rs=en-001&ad=US